30042010

Det hander da och da att man gar forbi folk pa gatan som pratar svenska, som haromdagen:

Person 1: -Vart ar vi nu?
Person 2: -Jag har ingen aning
Person 1: -Okej, jag ar lite turistig och tar fram kartan...

Eller sa kan man i vissa fall t o m se pa dom att dom ar fran Sverige. Jag kan inte satta fingret pa vad som utmarker att dom ar svenskar, det liksom bara syns. I samma hiss som jag tar upp till praktiken brukar det vara en blandning av fransman, amerikaner, japaner och folk som ar misstanksamt typiskt svenska. Sa jag fragade en dam i hissen haromdagen om hon var svensk. Och det visade sig ju stamma. Hon var jattetrevlig och tyckte att jag skulle komma upp till dom pa 46e vaingen och halsa pa. Det visade sig att det inte bara ar en svensk som jobbar dar utan en hel hog da "Permanent Mission of Sweden to the United Nations" haller till i samma byggnad som mig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback