Lost!

Som nämnts tidigare är det inte helt lätt att kunna allt i början. Tunnelbanesystemet är ett mycket bra exempel på det. Jag råkade ta fel tunnelbana igår, downtown istället för uptown då jag skulle möta några svenskar vid Washington Square. Jag började ana att jag var på väg åt fel håll när jag åker över en bro och ser hur jag lämnar Manhattan. Saken var den att det jäkla tåget stannade ju aldrig heller. Och när det väl stannade var jag inte ens säker på vart jag var någonstans. Visade sig att jag var i Brooklyn, hehe. Jag fick helt enkelt vända och ta ett annat tåg tillbaka när det jag satt på väl stannade. 1h efter usatt tid kom jag fram, tillslut. Det var en trevlig kväll på nån mexikanskinspirerad restaurang och när det var dags att dra sig hemmåt på natten tog jag det säkra före det osäkra: En taxi hem till Upper East Side. Jag menar, varför krångla till det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback