Hejdå New York, hello Houston!

Sista dagarna i New York har varit fullt upp med att packa, shoppa sista sakerna, säga hejdå och fixa film/broschyr till min portfolio. Jag gjorde en liten tabbe när jag bokade flygbiljetterna till Houston; att resa ut på midsommardagen kommer jag undvika i fortsättningen. Midsommarafton var min sista jobbdag och firandet började så smått med Spanien-Chile på en bar i närheten av jobbet följt firande i Battery Park med tusentals andra svenskar. Jag hade tänkt hinna hem innan utgången på kvällen men det fanns helt enkelt inte tid för det; vidare till MacDougal street för shots och drinkar. Efteråt tog vi en taxi till White Slab Palace, väääldigt svenskt. Kvällen avslutades på The Gallery Bar, synd bara att jag upptäckte det sista kvällen för det var riktigt bra! Sov max 4h innan det var dags att gå upp och bege sig till JFK, enough said.











Hejdå 79th and York!



Hello Houston

Det är där jag är nu, på vad man skulle kunna kalla semester; träffar mina kära vänner från college. På dagarna hänger vi vid poolen, shoppar på The Galleria, lunchar på Red Curry (deras sushibuffé är bättre än själva lunchen som tillkommer utöver) Idag har jag varit riktigt produktiv;
*Jag har lärt mig äta med pinnar, tack Kristara!
*Jag har varit på gymmet och kört ett pass och nej det är inget skämt. Första gången någonsin så jag förväntar mig träningsvärk grande imorgon.

Rundar av inlägget med helgens planer: Road trip till Austin/San Marcos/ San Antonio; dock verkar det som jag är förföljd av naturkatastrofer då en tropisk storm förväntas dra in över det området just den här helgen. Fortsättning följer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback