Helgen

Helgen var som vanligt fabulous; på lördagen blev det ett stopp på Century21, det var några fler som tänkte samma sak och det var såklart fullproppat med folk. Efter några timmar fick vi nog och promenerade längs Broadway till SoHo. Där det var lite lättare att hitta saker att utöka garderoben med, dock lika mycket folk. Kvällen spenderades i East Village med en liten barrunda, Motor City Bar, Rayuela och Oliva var ställena vi gick till och bäst var helt klart Rayuela. Söndagsutflykten gick till Harlem, skillnaden mot Upper East var väl att husen är lägre, det finns massor med kyrkor och det är inte lika rent och perfekt. Vi kollade in nån marknad och käkade soul food på Amy Ruth's. Med beställningen fick man välja två tillbehör och så bestämde oss för att dela eftersom vi ville ha allt på menyn. Jag kom på mig själv efter att jag beställt att det kanske inte låter så snyggt att välja till mac and cheese OCH pommes frites till kycklingen när den andra personen tar majs och coleslaw. Otaktiskt. Söndagen avslutades med middag på Lucky Strike i SoHo. Så nu är jag mätt, nöjd och redo för en ny vecka med nya möjligheter.








Random skor hittade i Meatpacking District


























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback