Viv'la France

Var till posten för att göra, ett som jag trodde, snabbt ärende. Skulle posta ett paket till Sverige och tänkte att det är ju bara att fylla i customs lappen och skriva adressen så är det klart. Icke! Köar för att få en lapp, går sen för att fylla i den och hittar en tejprulle. Skitbra, då tejpar jag ihop paketet så det verkligen håller. Alltså med maaasor av tejp. Går tillbaka till kön och gubben säger 'nej, nej, nej! Den tejpen får du inte ta, den är bara för expresspaket!' Suck!
Okej, bara att gå åt sidan igen och ta bort tejpen utan att ha sönder påsen som grejerna låg i. Tillbaka till kön och väl framme händer detta; 'Du kan inte skicka paketet i påsen eftersom det är en gammal adresslapp på. Du måste köpa en låda'. Jaha, köper lådan och får gå ur kön igen för att fylla i en ny lapp. Efter det gick det "smooth", hyfsat iaf. Bara det att dom hade ändrat reglerna så gubben i kassan fick fylla i allt manuellt på datorn i tillägg. Jag hade tippat att det skulle ta max 10 min, in på posten, droppa paketet och klart! En timma av mitt liv spenderade jag där inne, en hel jäkla timma som jag aldrig får tillbaka.
Efter det spännande posten äventyret gick vi söder ut till bästa stället; Le Grainne Cafe. Slutet gott, allting gott. Typ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback